Strona WWW

Szkolenia dla rad pedagogicznych

I. Umiejętności dydaktyczne nauczyciela:

  1. Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
  2. Diagnoza w planowaniu procesu dydaktycznego.
  3. Wspomaganie rozwoju dziecka w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego.
  4. Analiza i wykorzystanie wyników diagnozy przedszkolnej.
  5. Indywidualizacja pracy z dzieckiem 5-6 letnim.
  6. Nowatorskie metody pracy w przedszkolu.
  7. Podniesienie jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej i informatycznej.
  8. Wspomaganie rozwoju ucznia z trudnościami w uczeniu się.
  9. Motywowanie uczniów do nauki i właściwego zachowania.
  10. Nowoczesne metody aktywizujące w nauczaniu.
  11. Rozwijanie dziecięcych pasji.
  12. Rozwijanie twórczego myślenia u uczniów.
  13. Praca z uczniem zdolnym.
  14. Efektywne przygotowanie uczniów do egzaminu zewnętrznego.
  15. Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych w planowaniu działań naprawczych  i doskonalących.
  16. Edukacyjna Wartość Dodana.
  17. Trudności w nauce i sposoby ich rozwiązywania.
  18. Ocenianie jako forma motywowania uczniów do nauki.
  19. Pułapki i błędy w ocenianiu.
  20. Zespołowa praca nauczycieli.
  21. Ocenianie kształtujące, a ocenianie sumujące w praktyce szkolnej.
  22. Ocenianie kształtujące.
  23. Metoda projektu jako narzędzie kształtowania kompetencji kluczowych.
  24. Projekt edukacyjny w gimnazjum.
  25. Kształtowanie kompetencji kluczowych w procesie dydaktycznym.
  26. Kształcenie kompetencji informacyjnych u uczniów.
  27. Biblioterapia w teorii i praktyce.
  28. Neurodydaktyka a proces rozwoju ucznia.
II. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna:

  1. Jak organizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną na terenie szkoły?
  2. Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  3. Diagnoza na poziomie szkoły jako rozpoznawanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów.
  4. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej - modelwspółpracy różnych instytucji.
  5. Diagnoza gotowości szkolnej i indywidualizacja pracy z dzieckiem 5-6 letnim.
  6. Wspomaganie rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym.
  7. Rola i zadania nauczyciela pracującego z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w świetle  nowych przepisów.
  8. Terapia pedagogiczna – zagadnienia praktyczne, propozycje zajęć.
  9. Rola szkoły i nauczyciela w postępowaniu z dzieckiem uzdolnionym.
  10. Dokumentacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole.
  11. Zaburzenia komunikacji jako jedna z kategorii specjalnych potrzeb edukacyjnych.
  12. Konstruowanie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych.
  13. Rewalidacja w pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną.
  14. Praca z uczniem przejawiającym zaburzone zachowania.
  15. Uzależnienie od internetu.
  16. Depresja wśród dzieci i młodzieży.
  17. Rola mass mediów w kształtowaniu postaw młodego człowieka.
  18. Uczeń z zaburzeniami lękowymi.
  19. Jak pomóc radzić sobie z emocjami?
  20. Uczeń z ADHD i zaburzeniami zachowania.
  21. Modelowy system profilaktyki i pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z dysleksją rozwojową.
  22. Uczeń z Zespołem FAS.
  23. Uczeń z zespołem Aspergera oraz z autyzmem.
  24. Uczeń z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej.
  25. Profilaktyka depresji - depresja jako choroba XXI wieku - mity i rzeczywistość.
  26. Zaburzenia odżywiania – anoreksja i bulimia.
  27. Dostosowanie wymagań do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia.
  28. Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych.
  29. Praktyczne zastosowanie terapii poznawczo-behawioralnej w pracy z dziećmi i młodzieżą.
  30. Psychologia konfliktów – mediacje, negocjacje.
  31. Aspekty psychologiczne w pracy z uczniami przejawiającymi zaburzone zachowania.
  32. Podnoszenie jakości edukacji włączającej w szkołach i placówkach systemu oświaty.

III. Umiejętności wychowawcze nauczyciela:

  1. Wzmacnianie wychowawczej roli szkoły.
  2. Jak uatrakcyjnić wywiadówkę szkolną?
  3. Rodzice partnerami szkoły.
  4. Współpraca szkoły i rodziny w obszarze wychowania.
  5. Nauczyciele, rodzice, uczniowie – partnerzy w wychowaniu.
  6. Trudne zachowania ucznia, trudne sytuacje w klasie.
  7. Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów?
  8. Negatywne emocje u młodzieży – jak sobie z nimi radzić?
  9. Dyscyplina w klasie.
  10. Rozwijanie umiejętności wychowawczych nauczycieli i rodziców.
  11. Klasa jako środowisko motywujące uczniów do nauki, pracy.
  12. Mediacje w środowisku szkolnym jako sposób rozwiązywania konfliktów.
  13. Jak efektywnie porozumiewać się z rodzicami?
  14. Dopalacze i inne substancje psychoaktywne w szkole.
  15. Wagary – jak im przeciwdziałać?
  16. Wspieranie dzieci nieśmiałych i wrażliwych.
  17. Internet, a trudności w nauce.
  18. Internet - zagrożenia dla uczniów.
  19. Zapobieganie i reagowanie na cyberprzemoc.
  20. Przemoc i zachowania agresywne w grupie rówieśniczej, sposoby przeciwdziałania.
  21. Współpraca z rodzicami w zakresie realizacji statutowych zadań szkoły.
  22. Problemy wychowawcze, jak je rozwiązywać i jak sobie z nimi radzić?
  23. Formy i metody pozalekcyjnych zajęć wychowawczych.
  24. Organizacja godzin wychowawczych.
  25. Integracja klasy – wspólne tworzenie wartości wychowawczych.
  26. Umiejętności ułatwiające nawiązywanie kontaktów – praca zespołowa.

IV. Organizacja pracy szkoły/placówki:

  1. Prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania.
  2. Tworzenie planu pracy szkoły.
  3. Tworzenie programu wychowawczo-profilaktycznego placówki.
  4. Zasady i formy organizacji WDN w placówkach oświatowych.
  5. Kompetencje rady pedagogicznej.
  6. Zadania i obowiązki nauczyciela.
  7. Kreowanie pozytywnego wizerunku placówki w środowisku lokalnym.
  8. Prawo autorskie w praktyce szkolnej.
  9. Prawa człowieka i prawa dziecka w praktyce szkolnej.
  10. Analiza, interpretacja i wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych do podniesienia efektów kształcenia.
  11. Analiza i interpretacja danych statystycznych egzaminów zewnętrznych.
  12. Ewaluacja wewnętrzna placówki oświatowej.
  13. Model i procedura ewaluacji zewnętrznej.
  14. Wykorzystanie wniosków z ewaluacji wewnętrznej do podniesienia jakości pracy placówki oświatowej.
  15. Zbieranie informacji zwrotnej jako sposób doskonalenia warsztatu pracy nauczyciela.
  16. Doradztwo zawodowe w szkole – rola nauczyciela i wychowawcy.
  17. Programy nauczania w rzeczywistości szkolnej. Tworzenie – wybór – ewaluacja.
  18. Działania szkoły na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa uczniów.
  19. Jak tworzyć szkołę promującą zdrowie?
  20. Zmiany w prawie oświatowym.
  21. Aktualizacja statutu szkoły (zgodnie z założeniami reformy edukacji).
  22. Ochrona danych osobowych w placówce oświatowej.
  23. Wolontariat w szkole.
V. Wspieranie kompetencji zawodowych nauczyciela:

  1. Umiejętności kluczowe w edukacji.
  2. Kompetencje nauczyciela we współczesnej szkole – status nauczyciela w dokumentach.
  3. Wspomaganie naturalnego procesu uczenia się.
  4. Kreatywne kompetencje nauczyciela.
  5. Kompetencje interpersonalne nauczyciela.
  6. Wiedza czy umiejętności – czego bardziej potrzebuje uczeń?
  7. Etyka zawodu nauczyciela.
  8. Budowanie autorytetu nauczyciela wśród uczniów i rodziców.
  9. Czynniki wpływające na profesjonalizm nauczyciela.
  10. Wypalenie zawodowe nauczyciela.
  11. Indywidualne umiejętności radzenia sobie ze stresem.
  12. Eustres i Dystres. Techniki relaksacyjne.
  13. Dojrzała asertywna komunikacja interpersonalna.
  14. Zdrowy styl życia.
  15. Wykorzystanie technologii informacyjnej na lekcjach.
  16. Praca z tablica interaktywną.
  17. Facebook jako narzędzie w edukacji.
  18. Innowacje pedagogiczne i programy autorskie.
  19. Umiejętność pracy w zespole.
  20. Samoocena w pracy nauczyciela.
  21. Sprawozdanie z pracy nauczyciela - przykłady działań.
  22. Wybrane aspekty inteligencji emocjonalnej.
  23. Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości.
  24. Bezpieczeństwo w Internecie. Odpowiedziallne korzystanie z mediów społecznych.